FORHONT

1 Vít Novák1 230
2 Martin Šurányi310
3 Luboš Černý284
4 Marek Andrejs91
5 Daniel Šurányi85
6 Michal Novák51
7 Jana Šurányi40
8 Vojtěch Šurányi25
9 Jan Bohoněk11

S.K.PODRAZ

1Márty26 150
2Spock12 999
3Majkl12 700
4Venca7 200
5laktos5 000
6Ťuminka2 400
7Anakin1 975
8Jeff500

NEJBLIŽŠÍ AKCE

Král Šumavy - dlouhá trať

24.8.2019 8:00

Klatovy

Král Šumavy - krátká trať

24.8.2019 8:00

Klatovy

UAC - Železný dědek

25.8.2019 10:00

Soběhrdy u Benešova

Běh - Rakovnická 15

25.8.2019 10:30

Křivoklát, areál Kolečko

PBT VAŠÍ LIGY IX (9) - 10 km

28.8.2019 19:00

Praha - Braník
18. července 2017 ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno Číslo 106

Lépe než na rovině

Víťa si v Lipencích dojel pro zlato
Vítek na trati v Lipencích "Čistokrevný časovkář", řekl by cyklistický odborník při pohledu na tělesné parametry našeho leadera Vítka Nováka. A měl by pravdu. Nesmí to však být časovka po rovině. Vítkovi se totiž už několik let vysloveně daří v časovkách do vrchu, zatímco na rovině stále paběrkuje. Nepochopitelný paradox ? "To si nemyslím" říká trenér cyklistů CFC Kladno Dr. Zobal "Víťa má dlouhodobě velmi dobrou všeobecnou trénovanost založenou na multisportovním tréninku v základním období a k tomu vysokou aerobní vytrvalost podpořenou častými soustředěními v horách. To pak dokáže v časovce prodat. Na rovině mu však chybí více času stráveného jízdou ve specifickém posedu." Vypadá to, že se Vítek zkrátka neumí shýbnout. A jako by chtěl potvrdit trenérova slova, zajel první červencový víkend jeden ze svých nejlepších závodů, v časovce do vrchu Lipence obsadil celkově páté místo a v kateorii A získal zlatou medaili ! Zajímavý je jeho pozávodní komentář trenérova hodnocení. "Já bych to trénoval, ale kdo se s tím má montovat ..." Míněny časovkářské nástavce. To se ale nedá nic dělat. Kdo chce být špičkovým časovkářem i na rovině, musí správnou pozici trénovat, i kdyby čert na koze jezdil.

Na dvou oporách

Márty a Luboš drží prapor CFC
Márty a Luboš Protože letošní červen a první polovina července přinesly pouhopouhé tři pohárové závody, dalo by se čekat, že se vyhladovělí cyklisté vrhnou na zbývající podniky jako vlci. Bohužel, vlk je na Kladensku ohroženým druhem. Náš leader Víťa Novák sice vydobyl zlato v Lipencích, ale na dalších závodech kvůli mistrovství republiky a horskému soustředení chyběl a starost o týmové body tak zůstala na bedrech ostatních členů. Naštěstí se taková bedra našla. Martin Šurányi se po přesedlání na silniční kolo v pelotonu spolehlivě rozkoukal a dokáže bodovat i mimo časovky. V počtu absolvovaných závodů se už vyrovnal Víťovi a v celkové klasifikaci UAC se ocitl na dohled první desítky. Druhá opora žádné rozkoukání nepotřebovala. Luboš Černý patří k našim dlouholetým stálicím a v poslední době navíc potěšil vzornou docházkou. K tomu přidal prvovýjezd na Klínovec a v aktuálním klubovém žebříčku se vyšvihl na druhé místo. Spolu s Martinem vytvořili spolehlivou dvojici, na níž stojí naše poslední zisky v soutěži družstev. Aktuálně patří CFC Kladno 7. místo. Abychom pozici udrželi, případně ješte vylepšili, měli by se k chlapcům připojit i další. Co my na to ?

Hvězdárna v dohledu

Přípravy šampionátu finišují
Pozorování oblohy v historické kopuli ondřejovské 

observatoře (foto Vlastimil Vojáček) Letní čas pokročil a 9. ročník závodu Kolem Posázaví, který bude už podruhé v historii hostit šampinát UAC, je na dohled. Jak pokračují přípravy, pane řediteli ? "Dá se říci, že normálně. Většinu potřebných povolení už máme pod střechou, ceny pro vítěze taky, teď rozkreslujeme zabezpečení křižovatek a pomalu začínáme domlouvat obsazení jednotlivých postů. Opravujeme značení, které dostalo při loňských deštích zabrat." Prý máte problémy s kvalitou silnic. "To je přehnané. Z 82 kilometrů je problematický jeden. Na posledním kilometru cesty ze Šternberka do Poříčka jsou výmoly a některým se lze jen stěží vyhnout. Projet se dá, ale my nechceme mít ze závodu žádné 'Strade bianche' a rozhodli jsme se nejhorší místa opravit." Takže přijde na řadu asfalt a parní válec v barvách CFC Kladno ? "To ne, na to nemáme ani povolení, ani prostředky. Díry zasypeme a ujezdíme autem. Materiál už je zajištěn, ale s opravou ještě počkáme, aby vydržela až do závodu." Takže se závodníci mohou těšit ? "Určitě. Letošní trať je opravdu krásná. Přijeďte se přesvědčit. A když se zadaří, můžete získat mistrovský dres." My se k pozvánce připojujeme. Všechny potřebné informace včetně mapy a prohlídky trati naleznete na nově upravených stránkách závodu Kolem Posázaví.

Velká cesta Švýcarskem

Nový epochální výlet pan Mračka, den 9 a 10.

Most v Lucernu Vstávání u benzinky vždy přijde vhod kvůli hygieně. Za lehkého deště frčím k Curychu. S tím, že mi budou nad hlavou létat letadla, jsem nepočítal. Takže blízko musí být letiště. Teď po ukazateli Letiště 5 km už vím, že ho musím navštívit. Po vyjetí z lesíka se mi objevilo v plné kráse jako na dlani. Pokračuji dál a silnice se rozšiřuje ze dvou proudů na čtyři. Až jsem dostal strach, že mě srazí auta. A najednou zákaz vjezdu cyklistů! Co teď ? Zpátky ani dobředu to nešlo. Nakonec mi pomohla ochranka z vedlejší stavby s tím, že mě pustili přes staveniště. Moc jsem děkoval, že mě dostali z průseru. Návštěva letištní budovy stála za to. Mají to dobře zařízené, od letadel odjíždějí vlaky i autobusy. Po prohlídce odjíždím k jezeru. Cesta s 12% klesáním byla okouzlující, to byl nádherný pohled na tu obrovskou vodní plochu. Vykoupat se je povinnost. S odjezdem z města jsem zavrhl návštěvu Rüttli. Je to jejich posvátné místo, obdoba našeho Řípu, akorát s tím, že tam mají jenom louku. Kolo jsem tedy nasměroval do Lucernu, který známí moc vychvalovali. Jezero jsem měl stále po levé straně, to byla taková nádhera s těmi skalnatými ostrůvky. Ale večer se blíží a já v dálce vidím parkoviště se sprchou a toaletami. Bylo rozhodnuto, konec jízdy a příprava večeře. No jo, ale pivo scházelo. Opodál stál Rumun s kamionem. Po optání, jestli prodá pivo, vytáhl dvě plechovky, ale prachy nechtěl, prý že je má zadarmo. Nakonec přišel za mnou a drbali jsme do 23 hodin. Ale už spát. Jak Rumuna, ta i mě zítra čekají náročné kilometry. Dobrou noc.
Když ráno vylézám ze stanu, překvapivě mě zdraví uklízečky. A to jsem si říkal, že odjedu brzo. Cesta do Lucernu byla vynikající a příjezd ještě lepší. Navštuji nové a staré město, které spojuje dřevěný most s krásnou květinovou výzdobou (viz foto). Most stál za to, ale mne zarazil ulomený stojan na kole. To byla moc nepříjemná situace, od této chvíle už budu kolo jenom opírat. Objíždím jezero a výhledy jsou opravdu nádherné. Ale blíží se večerní hodina, i když to při tom krásném slunečném dnu ani není znát. Stoupání od jezera bylo hodně strmé, ale ty poslední výhledy byly k nezaplacení. Po doplnění zásob hledám místo na spaní a po 20 km nalézám malý krámeček s venkovním posezením, což je moje parketa. Seděl tam místní a zrovna se zakusoval do koláče. Jeden mi daroval, dobrý chlapík. Když jsem mu ukázal plán cesty, dal mi 2 piva a pozor, věnoval mi 5 franků. To už nebyl dobrý, ale velký dobrák. Já vím, proč mám ukazovat moji cestu. Ptal se, jestli mám stan a já že jo, tak mi ukázal starou ruinu, že za ní můžu přespat. No není to krása ? Po rozloučení jsem odjel vstříc ruině, kde na mne čekalo to pravé spaní. Dobrou noc.
Ze Švýcarska Zdeněk Mračko

Na Klínovec v červnu

Nejsou závody, je čas na trénink
Na Klínovci Tradiční kladenskou vyjížďku na Klínovec jsme si už zvykli označovat přívlastkem jarní a při plánování termínu se snažíme myslet na to, abychom trénink vstřebali ještě před začátkém závodní sezóny. Když se letos vlivem souhry nepříznivých okolností vyjížďka v plánovaném termínu neuskutečnila, mysleli jsme si, že Klínovec tentokrát odpískáme. Jenže shoda dalších nepříznivých okolností způsobila, že bylo pár závodů zrušeno, jiné přesunuty a v jindy tak nabitém červnovém kalendáři vzniklo velké závodní vakuum. A protože příroda nemá vakuum ráda, rozhodli jsme je vyplnit řádným horským tréninkem. Červnový termín nás sice obral o působivý dojezd mezi bariérami sněhu s lyžaři nad hlavou, na druhé straně přidal denní světlo, takže nám ubyly starosti s dojezdem za tmy. Pokročilá sezóna s sebou také přinesla lepší formu všech zúčastněných, takže boje o hlavní vrchařskou prémii mohly být o to tvrdší. Za zmínku stojí účast Luboše Černého, který letos konečně mohl absolvovat K-K-K vcelku. Pozoruhodným výkonem zaujal kandidát členství v CFC Kladno Honza Jackie Bohonek, který sice v druhé polovině odstoupil, ale fakt že hlavní stoupání zdolal na těžkém ocelovém kole, zasluhuje obdiv. I s návratem přes Doupov jsme zdolali 270 kilometrů, někteří rovných 300. Ti se cestou vraceli. I když pozdní, čtvrtý Klínovec se vydařil. A 10. června je vlastně astronomicky pořád ještě jaro. Tak zas za rok.

KRÁTKÉ ZPRÁVY

ZÁVĚREČNÉ HLASOVÁNÍ ! Příprava nových dresů finišuje

Montáž CFC 

2019 Dnešním dnem uzavíráme první kolo hlasování o nové podobě ...

S.K. Podraz otevírá kancelář

S.K. Podraz Na prvním závodě sezóny jsme se ještě museli obejít bez hazardu, ...

Po roce opět na Klínovec

Kladno-Klínovec-Kladno Jaro je v plném proudu a nastává čas naplánovat tradiční vyjížďku na Klínovec. ...

Výroční členská schůze CFC 13.12.2018 v 18 hodin

Restaurace Máka místo konání: Restaurace Máka (u rybníka v Kročehlavech)

PROGRAM SCHŮZE: ...

Jubilejní ročník SK Podraz startuje

Nové kursy Jak ten čas letí. Není to tak dávno, kdy jsme ve ...

DISKUSE

Nástěnka

16.8.2019 19:25 Vítek

Taky myslim, ze 9 staci. Budu tam. ...

Nástěnka

16.8.2019 11:12 Márty

Devátá by měla stačit. ...

Nástěnka

15.8.2019 23:26 Luboš

Ještě dotaz. V 8,30 nebo 9,00 na Sletišti? Jak to vidíte? ...

Nástěnka

15.8.2019 22:14 Márty

V sobotu jedu.
Kdo další se přidá? ...

Nástěnka

13.8.2019 21:54 Márty

Ahoj, regenerace probíhá skvěle - mám dovolenou :-)
V sobotu ještě nevím, pokud bych jel, tak se určitě přidám, dám vědět ...