16. května 2019
ZPRAVODAJ ÚV CFC Kladno
Číslo 119
Tanky, kostky a severák
Pavetour a Bělá, další dva závody a placka pro CFC
První máj je pro někoho lásky čas, pro jiného oslava práce, matky pokroku, ale cyklisté se v tento den scházejí k boji, a to stylově ve vojenském
prostoru.
Milovická Pavé Tour je specifický závod, česká obdoba jarních klasik s dlážděnými úseky v čele se slavným Paris - Roubaix. Jedna odlišnost tu ale je.
Zatímco cyklisté zvyklí na evropský silniční standart berou dlážděné úseky jako kuriozitu a vítané zpestření sezóny, našinec, odkojený mizernými cestami
českých luhů a hájů, by spíše hledal závod s úseky typu
route asphaltée lisse. Jenže kde takové hledat ? Raději zpět do Milovic. Závod byl i letos
dokonale organizován včetně startovního výstřelu z tanku a okořeněn účastí profesionálů, kteří si - slovy Járy Cimrmana -
navzájem pochválili svá
vlastní díla a rozdělili se o ceny. Zvítězil Martin Boubal z CK Příbram Fany Gastro před dvojicí jezdců ČEZ Cyklo team Tábor Janem Nesvadbou a
Šimonem Vaníčkem. Naši měli v našlapaném balíku jediné želízko v ohni.
Víťa Novák podal dobrý výkon, ale doplatil na technické problémy.
"Před startem sprchlo, tak jsem se trochu bál, ale nebylo to nebezpečnější než
normálně. První kolo furt někdo zkoušel odjet a já nějak plandal, ale šlo to dobře. Průměrné tepy celkem vysoko, ale to měl asi každý. V nájezdu do
druhého kola jsem si shodil řetěz. Vůbec nechápu jak - určitě jsem v tu chvíli nechtěl přesmykat. No každopádně 30 vteřin zásek a neměl jsem na to si to
sjet. Sesbíral jsem pár drobků před sebou, ale pořadí dost hrůza. Konkurence byla dost veliká. Myslím, že nebýt toho, jsem kolem 40. Jelo to líp, než jsem
čekal - uvidíme další závody." Vítek nakonec dojel 66. a i toto umístění mu stačilo na stříbro v UAC kategorie B.
V neděli 5. května změřili závodníci síly pod Bezdězem, kde místní Spolek amatérských cyklistů Bělá uspořádal šampionát v časovce jednotlivců. Těch se na
startu sešlo 96 a neměli to v chladném větrném počasí lehké. Nejlepšího času dosáhl Tomáš Kotrlík z Lawi Stars a stal se i mistrem UAC v kategorii B.
Druhý v pořadí Petr Čapek z teamu Sweep Ultimate Sport vyhrál kategorii C. Mistrem kategorie A se stal
Lawiňák Petr Mirovský. Nejrychlejším
padesátníkem byl Sparťan Roman Tůma, kategorii
nad 60 ovládl Jiří Holas z Cyklo Point Jičín, stále v jzdním průměru 40 km/h. Pěkné. V letos nově
vypsané kategorii sedmdesátníků zvítězil Zdeněk Joch z CK A Je To Třebíč. Junioři nejeli. Hanba ! Nejrychlejší ženou byla Klára Zadáková z teamu Sport-
Races-Isaac a v druhé letošní novince - kategorii W, čili ženy-matky, zvítězila Jitka Pojkarová z Dexter Cycling. Naši startovali dva, Víta Novák skončil
18., šestý v kategorii a spokojen nebyl.
"Bylo asi 6 stupňů a ostrý severák. V tom protivětru jsem jel strašně pomalu a možná zbytečně podlehnul
panice. Ve výsledku jsem byl o 13 vteřin horší než vloni, ale ostatní se zhoršili víc. Škoda dojezdu, tam se dalo pár vteřinek stáhnout." Martin
Šurányi neřekl nic, ale s výsledkem mohl být spokojen, protože dojel pouhou minutu za Vítkem v úctyhodném průměru 37,7 km/h. Vypadá to, že nám roste
časovkářská hvězda. Krásná práce !
Kamil Oprsklý, cfc, Milovice a Bělá
Konkurs na dresy
Staré se trhají, je čas ušít nové
Je to už 2 a půl roku, kdy jsme po ukončení spolupráce s hlavním sponzorem vyhlásili konkurs na
dresy bez reklam. Ale shodou okolností jsme od té doby žádné nové sady neobjednávali, a tak
nový design zůstal tak říkajíc
u ledu. Situace však nazrála, řadě závodníků oblečení postupně odchází a registrujeme i nové zájemce o členství,
takže nové týmové dresy budou letos potřeba. Zrekapitulujme si situaci. Na přelomu let 2015 - 2016 proběhla na našich stránkách anketa o případné změně
designu dresů, ve které těsně zvítězila konzervativní varianta
dresy neměnit. Tou
dobou jsme ale ještě počítali s logem sponzora na hrudi, takže nyní se do hry vrací i varianta číslo 2, provést menší změny při zachování kompatibility
se staršími modely. To v praxi znamená zachovat barvy, rozložení prvků a logo CFC. Reklamy buď vynechat úplně, nebo nahradit jinými nápisy či znaky. Z
tohoto zadání vycházejí i naše první
redakční návrhy. Hrudní logo
Kola Holubovský
jsme nahradili nápisem KLADNO v bílém nebo černém provedení a znak firmy Trek variantami týmového loga v kombinaci s nápisem CFC Kladno. Nákresy nejsou
graficky dopracované, berte je jako námět k diskusi a vzor, v jaké podobě předložit další. Očekáváme tedy jak Vaše názory, tak nové návrhy. Pro tento účel
si můžete stáhnout
montáž stávajících dresů. Všechny předložené varianty umístíme na stránku
dresy CFC 2019. Tak prosím hlasujte, pište, kreslete,
ať můžeme brzy nechat vítězný návrh ušít.
Klikáče ve vyhnanství
Zato v srdci kraje Oty Pavla
Jak už víte z minulého čísla, stavební práce na Kladensku významně komplikují pořádání cyklistických závodů.
Co ale nevíte je, že zasáhly i naše Klikovy vrchy.
Na okrese Kladno letos nelze - tak zněl úřední verdikt po projednání variant trati závodu s
centrem v Bratronicích. Co dělat ?
"Naštěstí se ukázalo, že v rakovnické části trati, kde se nalézá nejhodnotnější část závodu, se žádné uzavírky
nechystají." řekl nám ředitel závodu c. Kolbaba.
"Rozhodli jsme se tedy přesunout celé Klikáče do okresu Rakovník. Cílem bylo zachovat co nejvíce
ze zavedené trati. Centrem závodu bude Zbečno. Leží na původní trase a od Bratronic není daleko, přímou cestou necelých 10 kilometrů. Odstartujeme do
vrchu směrem na Píska a sýkořický kopec se letos stane stoupáním cílovým." To ale trochu změní charakter závodu. Dříve začínal a končil na rovině.
"To máte pravdu, ale myslím si, že to nevadí. Klikáče byly vždy vrchařským podnikem a když nahlédnete do historie, v prvních ročnících se startovalo a
dojíždělo v kopcích údolí Kačáku. A rovinu si na trati užijete, jen jsme ji přesunuli doprostřed." A kudy vlastně pojedeme ?
"Na stránkách závodu už najdete mapu. Brzy začneme pracovat na
prohlídce.
Zatím ústně: Po úvodním stoupání budeme pokračovat přes osadu Požáry ke svaté Alžbětě, kde se napojíme na původní trať, po které pojedeme až na
křižovatku u Malé Bukové na 22. kilometru.
Tam ale odbočíme doprava a přijde už zmiňovaná rovinatá pasáž přes Všetaty a Panoší Újezd.
Za Hřebečníky začneme klesat a pěkným sjezdem přes Týřovice se dostaneme až k Berounce.
Tady bych chtěl říci, že všechno zlé je k něčemu dobré, protože cesta podél řeky okolo Čertovy skály a Rozvědčíka vede samotným srdcem kraje Oty Pavla a
patří k nejkrásnějším široko daleko." Dál přes Višňovou ?
"Ne. Protože jsme nechtěli přijít o krásný sjezd z Velké Bukové, rozhodli jsme se
vyjet z Nezabudic ještě jednou nahoru. Tek kopec je méně známý, ale myslím, že ho vrchaři ocení. Nahoře se vrátíme na původní trať. Sjedeme do Roztok a
pak přes Leontýnu do Zbečna. A cíl na vrcholu stoupání." To vypadá dost náročně.
"70 kilometrů a 1180 metrů převýšení. Ale jak máme ve znaku: Bez
práce nejsou Klikáče." My se budeme těšit.
Zdenda v Pobaltí
Světošlápkova cesta na sever - den 3 a 4
Ráno po farářovi ani vidu ani slechu, tak se balím a frčím pryč. Neskutečně dlouhé roviny lemované stromořadím, že ani čas neutíkal. Myšlenkami jsem už
byl u kamaráda ve Varšavě, když vtom mě vyrušil autobusák a za jízdy se mě ptal, jestli jsem Slovák nebo Čech. No není to debil, když viděl vlajku ? Ale
kručení v břiše mi připomnělo, že je čas hledat místo na oběd. Nalézám statek s krásným sezením a po optání, jestli se můžu nadlábnout, se dozvídám, že to
není problém. Tak dobře. Při příjezdu do Čenstochové jsem viděl, že tu mají poutnickou slávu. Ale že město znám, tak jenom projíždím. Piotrków Trybunalski
následuje záhy, ale za městem mne zastavuje nečekaný problém: silnice na Varšavu je zakázaná pro kola. Přitom vím, že jsem tou silnicí do Varšavy už jel,
jenže to změnili. Ptám se lidí, jak do Varšavy, a že jich bylo dost, ale vždy dostávám zamítavou odpověď a doporučení, že jedině vlakem. Nu což, když
dobroudružství, tak se vší parádou. Ale až ráno. Večeřím na nádraží a potom si honem hledám spaní. Nakonec se to povedlo parádně za městem, kde byl opět
přístřešek, tentokrát i se slámou, na které se spalo jako v postýlce. A jak to hřálo. Tak dobrou noc.
To se tak krásně vstává ze slámy, jenom se od ní očistit a honem na vlak. Cesta kolmo vlakem trvala hodinu a 15 minut, a tak Polsko poznávám i z jiné
strany. Teď už vím, že až se budu vracet, tak tu samou cestu budu muset zopakovat. Doufám, že naposled. Ve Varšavě rychle vystupuji z vlaku a hledám směr
ke kamarádovi. No tě pic. Z nádraží jsem se ocitl přímo před Palácem kultury a vědy, postaveným v centrální metropoli v roce 1955 po vzoru Moskvy. Před 25
lety to byl nejvyšší dům ve Varšavě a byl to v té době můj styčný bod. Dnes to neplatí. Kolem dokola jenom obrovské moderní skleněné budovy, ve kterých se
palác utápí, takže se už nemohu na svůj orientační bod spolehnout. Jsem z toho v šoku. Zdenóšku, prober se, jsi v jiném světě. Rychlá a krátká prohlídka
paláce a honem za návštěvou. Honem, honem, a to bylo špatně. Po 500 metrech jsem lehnul a ještě se ulomilo zrcátko. Šikovnej jsi. Zvoním. Jaké bude
setkání po čtyřech letech ? Spolu s kamarádovou paní bylo vynikající. Po večeři jsme byli navštívit novou náplavku u Visly, kterou pojmenovali po
generálovi Georgi S. Pattonovi a pak povídáme dlouho do noci. Dobrou ...
Z Polska Zdeněk Mračko